2016年8月21日日曜日

Alone Together デイリー (Daley ft. Marsha Ambrosius)

会話がはずまないのはその相手と合わない印なんだとか。一緒にいて会話が全くはずまないと,普通は相手が自分に興味がないのだと思ってしまいますが,必ずしもそうとは限りません。それとは全く逆の場合もあります。とても気になるがゆえに,嫌われたくないという心理が働いて思うように話せないということもあるからです。
Some people say that silences mean incompatibility.  When you're with someone and crickets chirp, you usually think the person isn't very much interested in you.  I don't think it's always true.  Sometimes the opposite happens.  They actually do like you and that brings them to speak freely for fear of being rejected by doing so.  
Alone Together (Daley ft. Marsha Ambrosius)

(Z-wood Cover ft. David So)
[Intro:]
Baby
Ahh yeah
I don’t wanna be alone

[Verse 1 Daley:]
A definite silence
You’re almost exactly what I need
A definite maybe
Is sure to entice my curiosity
I can't help but think that this doesn't add up
I'm trying to separate the facts from all the fiction
We’re living in a world of contradictions
And if baby you’re the truth then I’m lying next to you
[Chorus:]
And you’re the desert sand, I’ll be your water
And you’re the perfect plan I never thought of
I don’t wanna do this on my own
And you shouldn’t have to be alone
I would rather be alone together
Be alone together

[Verse 2 Marsha:]
Well my heart’s been racing, chasing after you
You’re the sweetest dream my incredible you
You’re the star so bright, you're eyes the lightest blue
I can’t help but stare at you
So soft your lips, the wind blow in my hair, yeah
Come closer let me whisper in your ear
‘cause what will be will be every chance you give to me
You will see yeah yeah

Chorus:
You’re the desert sand, I’ll be your water
And you’re the perfect plan I never thought of
I don’t wanna do this on my own
And you shouldn’t have to be alone
I would rather be alone together
Be alone together

I always keep you safe in my arms
I will guarantee that I will never break your heart
I’ll always put you first cause you deserve the world
I wanna know you
I wanna hold you baby
I wanna show you

You’re the desert sand, I’ll be your water
And you’re the perfect plan I never thought of
I don’t wanna do this on my own
And you shouldn’t have to be alone
I would rather be alone together
Be alone together

You shouldn't have to be alone
I would rather be alone together
Be alone together baby

[Intro:]
なあベイビイ
ひとりぼっちはイヤなんだ

[Verse 1 Daley:]
物音一つ聞こえない
お前さえいてくれるなら
それ以外ほとんど何もいらないし
「もしかして」って思っていると
それだけでお前のことがもっと知りたくなってくる
こんなはずないなんて
ついどうしても考えて
どこまでが現実でどこからが妄想か
忘れないようにしようとしてる
矛盾だらけの世の中で
お互いに暮らしてるけど
本当にお前が俺の相手なら
その時はお前のそばで眠るから

[Chorus:]
お前が砂漠の砂だとしたら
そこに欠けてる水を補う存在が俺なんだ
お前みたいな完璧なプランがこの世にあるなんて
思ったこともなかったよ
こんなことひとりではやりたくないし
お前も一人でいちゃダメだ
それくらいなら俺はお前と
2人っきりになりたいよ
他のヤツらは相手にせずに

[Verse 2 Marsha:]
心臓がバクバクしてて,
あの人を追いかけてるの
最高の夢みたいな存在で
すごくステキな相手なの
夜空に明るく輝く星で
瞳だって明るくて澄み切ったブルーなの
どうしたって見つめちゃう
唇だってやわらかくって
髪の間を吹き抜けていく
そんな風みたいなの
もうちょっと近づいて
その耳に囁く声が聞こえるように
だってこの先何が起こっても
それがチャンスになるってことが
あなたにだってわかるはず

Chorus:
お前が砂漠の砂だとしたら
そこに欠けてる水を補う存在が俺なんだ
お前みたいな完璧なプランがこの世にあるなんて
思ったこともなかったよ
こんなことひとりではやりたくないし
お前も一人でいちゃダメだ
それくらいなら俺はお前と
2人っきりになりたいよ
他のヤツらは相手にせずに

いつだって抱きしめて
この手でお前を守ってやるし
絶対に傷つけたりしないって
それだけは間違いないよ
いつだってお前のことが一番なんだ
そうするだけの素晴らしいお前は存在なんだから
お前のことを知りたいし
抱きしめて
そして教えてやりたいよ

お前が砂漠の砂だとしたら
そこに欠けてる水を補う存在が俺なんだ
お前みたいな完璧なプランがこの世にあるなんて
思ったこともなかったよ
こんなことひとりではやりたくないし
お前も一人でいちゃダメだ
それくらいなら俺はお前と
2人っきりになりたいよ
他のヤツらは相手にせずに

お前も一人でいちゃダメだ
それくらいなら俺はお前と
2人っきりになりたいよ
他のヤツらは相手にせずに

(余談)

この曲のAlone Together,意味とすれば「二人きり」といったところですが,AloneとTogetherという言葉の組み合わせ自体がある意味矛盾しており,それを踏まえた上での「矛盾だらけの世の中で」なのかもしれません。

それはともかく,あのJessie Jとコラボしているということで,以前こちらで取り上げたでRemember Meで知ったDaleyですが,今回この曲を取り上げようと思ったのは,Z.woodとDavid Soのカヴァーが素晴らしかったためでした。こういうカヴァーを知ると,カヴァーには名曲を世に知らしめる力があるのかもと思わされます。

0 件のコメント:

コメントを投稿