2017年3月29日水曜日

Out of My Head ファストボール (Fastball)

拒絶されるのが怖くて,好きな相手に自分の本当の気持ちを伝えるのをためらうことが少なくありませんが,この曲の主人公とその相手もそうだと思います。お互いのことが好きなのですが,断られるのが怖くて気持ちを伝えられません。
It's tough being rejected.  So we often hesitate to show how we feel for the people we care.  So does the narrator and the second person of this song.  They probably feel for each other but are scared to tell so in fear of being rejected.
Out of My Head  (Fastball)

[Verse 1]
Sometimes I feel like I am drunk behind the wheel
The wheel of possibility, however it may roll
Give it a spin, see if it can somehow factor in
You know there's always more than one way
To say exactly what you mean to say

[Chorus]
Was I out of my head?
Was I out of my mind?
How could I have ever been so blind?
I was waiting for an indication
It was hard to find
Don't matter what I say, only what I do
I never mean to do bad things to you
So quiet that I finally woke up
If you're sad then it's time you spoke up too

[Instrumental Break]

[Chorus]
Was I out of my head?
Was I out of my mind?
How could I have ever been so blind?
I was waiting for an invitation
It was hard to find
Don't matter what I say, only what I do
I never mean to do bad things to you
So quiet but I finally woke up
If you're sad then it's time you spoke up... too

[Verse 1]
 ハンドルを握ってるのに,まるで自分が酔っ払ってる,そんな気がすることがある
ルーレットの目のように選べるものがありすぎる,だから結果がどうだって
ちょっと回してみることで,当たりをつけてみたくなる
いつだってこうじゃなきゃって決まりはなくて
色々なやり方で,自分の本当に言いたいことを,相手に伝えられるから

[Chorus]
おかしくなっていたのかな?
どうかしちゃっていたのかな?
なんで気づかなかったんだ?
間違いないってそんな「シルシ」を,今までずっと探してたけど
なかなか見つからなかったよ
どんなセリフを口にしたって,そんなの無視してくれていい,態度で評価してくれよ
お前にはひどいことするつもりはないよ
何も言わなかったけど,俺もやっと目が覚めたんだ
お前だって同じだよ,悲しいと思ってるなら,いい加減,気持ちをはっきり聞かせてくれよ

[Chorus]
おかしくなっていたのかな?
どうかしちゃっていたのかな?
なんで気づかなかったんだ?
間違いないってそんな「シルシ」を,今までずっと探してたけど
なかなか見つからなかったよ
どんなセリフを口にしたって,そんなの無視してくれていい,態度で評価してくれよ
お前にはひどいことするつもりはないよ
何も言わなかったけど,俺もやっと目が覚めた
悲しいと思ってるなら,いい加減,気持ちをはっきり聞かせてくれよ
お前だって同じように 

(余談)

私の場合,この主人公とは異なり,「人生出たとこ勝負」が座右の銘なので「当たって砕けろ」的な戦略にすぐ打って出てしまうのですが,そのせいで文字通り「砕け散って粉々になってしまった」ことが一度や二度ではありません。

1 件のコメント:

  1. 「Bad Things」が似ていると思うのですが。
    https://www.youtube.com/watch?v=QpbQ4I3Eidg

    返信削除